Monday, October 15, 2012

Sonbahar Guzeli - Crab Apple / Yengec Elmasi

Itiraf ediyorum, benim bu elma cinsinin varligindan gecen yila kadar hic haberim yoktu.

Ilk Boxtel'de rastladim. Boxtel Kuzey Baraband'in en buyuk 2. sehri olan Den Bosh ('s-Hertogenbosch)'un banliyolerinden biri. verimli tarlalarin ve yasli ormanlarin icinde yer alan minicik bir kasaba. Dinazor Parki ve Ceylan Rezervuari meshur, bir de sayemizde Peter'i :))

Gecen sene tesadufen yapraklari dokulmus bir agac dikkatii cekene kadar farkinda bile degildim. Bu Elma cinsi yaklasik iri Napolyon Kirazi ya da kucuk kirmizi eriklerin boyutlarinda. Ilk dikkatimi resimdeki Boxtel'in meshuuuuur  Kasteel_Stapelen'in arka bahcesindeki agaclar cekmisti.Sato Ortacag'dan kalma ve suni bir golun icerisinde. Simdilerde Sato'da rahipler yasiyorlar ve ic avluda kucucuk bir Sapel'i, avlunun ve golun arkasinda ise Rahip okulu var.Bizim meshur Peter, nam-i digerr Pitircigin vaftiz oldugu Sapel imis ayni zamanda.


Boxtel girisi -  Bu resim Nilgun Hanim'a ozel :))


Kasteel_Stapelen

Kasteel_Stapelen

Kasteel_Stapelen'in Sapel'i


Kimse meyvenin ne oldugunu soyleyemedi once, aylarca ogrenmeye calistim. Sonradan farkettim ki guney Hollanda'da hemen hemen her evin bahcesinde  varlar.Uzerleri pitirak gibi ve meyveleri kimse toplamiyor, kuslar bile yemiyorlar. Bazilari zehirli dedi, bazilari kuslar bile yemiyor biz niye yiyelim dedi, bazilari sus dedi. 

Merak hat safhaya ulasinca ve surekli sorunaca, toplantiya gittigimiz  birgun Peter dayanamadi ve bir agacn yaninda durdu. Topla ve tadina bak dedi. Zehirlenirsen hastahaneye gotururum, nasil olsa sigortalisin basima kalmazsin dedi. Eh bulmusum firsat tabi, dayanamayip tadina baktim. Surpriz... tadi ayni elma.

Birkac tane daha toplayip ayni gece donuste Gento'ya sordum. Bana bu Crab Apple dedi.
Hollanda'lilar yemez ama bildigin elma, zehirli falan da degil demisti.



Yengec Elmasi cicegi


'Ustu pitirak gibi' den kastim buydu


besi bir yerde




Ozetle, saksida dahi yetisen ve meyvelerinin kirmizisini uzun sure koruyan bir elma cinsi. olur da rastlarsaniz mutlaka tadina bakin. Kokusu da tadi da muhtesem.

Gorurseniz selam vermeden gecmeyin derim:))








11 comments:

twinpeakprimitives said...

Selaaaaamm - ""Eyvah eyvahın selamından" uzun uzun;) Geldik, gördük ve gündemin meşhurlarından selamsız bandosu gibi geçip gitmedik netçede vesselam!

Nursun's Insights said...

ve aleykume.

gooogoook said...

Sevgili Nursun Hanım, buna benzer bir ağaçta çok koyu kırmızı elmalar oluyor, iş yerimizde var ama adını bilmiyoruz, belki de benzerlikleri vardır. Oldukça koyu oluyor, hoş buna benzer olanlar da var, çalıştığım yerde ama aynı cins midir bilemeyeceğim. Görüntü olarak çok hoş oluyor.

Bu arada Hanım, bir ödülüm var sizlere, şayet sıkılmazsanız:)). Blogumda sizleri bekliyor. Sevgi ve selamlar

Aysegul Uluc said...

cok guzel gorunuyor deneyeyim :)
yeni takipcinim beklerim :)


http://www.stylishtimes.net/

Nursun's Insights said...

Gooogoook Hanimcim, buraya yzdiginizi simdi gordum :D.

Zaman asimindan mesajin hukmu de kalmamis . Ne diyeyim sasirdim kaldim simdi.

Nursun's Insights said...

Ayshe Rose, selam, isgeldin. Iade-i ziyaret yapacaz biz de :)

Esen Can said...

Fotoğraflar şahane, bilmem rastlarmıyım o elmalara ama rastlarsam da sizi anarım yerken ;)
Şu baykuşa bayıldım, ağacından kalp düşen şirin baykuşa :) Selamlar size de ona da
Sevgiler de çook...

Nursun's Insights said...

Bas ustune. ben gorene kadar zaten okumustur yazdiklarinizi :) tevekkeli bil mukabele diyordu Baykus. Ben de meraklandiydim, kime diyor deyu. Pek konusmaz da zat-i sahaneleri, sasirdim size tepki verince... Sevdi zaar sizi :))

Nilgünden gülücükler - El işi sitesi said...

Merhaba Nursun Hanım,bu süs elmasından Ankara'da da var.Çiçeklerinin güzelliği bir yana,biz elmacıklarını da yiyoruz.Şimdiye kadar hiçbir şey olmadı.Burada o ağaca Japon elması diyorlar.Sevgiler.

Nursun's Insights said...

Merhaba Nilgun hanim,

Gec cevap icin cok ozur dilerim. Uyari maili almiyorum yorumlara vallahi tekrar ozur dilerim.

Ben hic rastlamamistim buralarda. Baska yerlerde de vallahi hic dikkatimi cekmemisti.

Japon elmasi diye bakayim, bunlarin kokusu cok guzel, bir kez bu elmadan yapilmis turta yedim, muhtesemdi.

misafir said...

benim bahcemde var bu agactan, kuslar yiyor gordum, videosunu bile cektim, 2 tane papagan bu elmalardan yiyordu.

Post a Comment

Thanks for your comments.

background

free counters